Walking Words

Sabda Rasulullah s.a.w: " Sesungguhnya Allah S.W.T. tidak memandang pada rupa paras dan hartamu, melainkan yang dipandang-Nya ialah hati dan amal perbuatanmu." (Hadis riwayat Muslim dan Ibnu Majah).

home | tuto | producer | yt

30 December 2011

Dari Hati Yang Bersalah

Bismillahirrahmaanirrahim...

Ya Allah ya Tuhanku....
Sesungguhnya hamba-Mu ini selalu lalai dengan tidak mengingati-Mu ya Allah..
Aku tahu aku selalu mlakukan dosa terhadap-Mu ya Allah..
aku banyak mlakukan maksiat yang tidak diredhai oleh-Mu..
seringkali aku melakukannya..
aku sengaja melakukan larangan yg telah Engkau ttapkan..
sesungguhnya...
aku menyesal atas segala yang telah aq lakukan...
dan sesungguhnya Engkau lah yang Maha Pemurah Maha Penyayang Maha Pengampun...Maha Bijaksana
Engkau ampunkanlah,,,ampunkanlah dosaku ini ya Allah..
aku mohon pada-Mu ya Allah..
ampunkanlah hamba-Mu ini..
aku merayu pada-Mu ya Allah..

Aku telah melukai seseorang yang aku cintai..
semoga Engkau lembutkan hatinya Ya Allah..supaya dia memaafkan diriku ini..
Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Penyayang...
Engkau berkatkanlah hdupku ini ya Allah
sesungguhnya..
aku malu dengan-Mu ya Allah..
Engkau yang menciptakan aku... Engkau yang memilih aku untuk menjadi khalifah di muka bumi ini ya Allah..
menciptakan kami semua..tetapi aku kotori hidupku dengan acuan syaitan!!
kadang-kadang aku tidak sedar apa yang telah lakukan..
aku selalu berpaling dari-Mu ya Allah...
Engkau berikanlah rahmat kepada keluargaku ya Allah..
kepada guru-guru ku ya Allah..
Sahabat-sahabatku ya Allah..
dan seluruh umat islam ya Allah..
serta diriku ini ya Allah..
Aku cuma mengharapkan...
keredhaan dari-Mu ya Allah...
Kau berikanlah kekuatan kepada diriku ini untuk aku menempuh segala ujian dari-Mu ya Allah..
Aku redha atas sgala ujian-Mu ya Allah...
Aku akan cuba untuk menjadi seorang islam yang hebat ya Allah..
Ya Rahman Ya Rahim..
Engkau ttapkanlah iman aku shingga akhir hayat ku..
Engkau permudahkanlah segala urusan hidupku ini ya Alllah..
sehingga ajalku tiba...
Amin Ya Rabbal A'lamin....
Yours faithfully,

yang baik itu dari Allah jua .

2 comments:

Copyright© Ilustrasi Nashrul