Walking Words

Sabda Rasulullah s.a.w: " Sesungguhnya Allah S.W.T. tidak memandang pada rupa paras dan hartamu, melainkan yang dipandang-Nya ialah hati dan amal perbuatanmu." (Hadis riwayat Muslim dan Ibnu Majah).

home | tuto | producer | yt

29 December 2011

As-Shamsu Wal Qomar

Malam :  ” Sudikah engkau bersama aku?”


Siang :  ” Memang telah lama aku ingin bersama mu namun aku malu menyatakan itu”.


Malam : “Kenapa engkau menyukai  aku?”


Siang : ” Sebab kamu indah. Tenang. Anggun dan jelita. Ada bulan. Ada Bintang. Ada pungguk yang mententeramkan manusia dan ….aku tak seindah mu. Hanya ada mentari untuk menerangi bumi untuk manusia!”


Malam : “Tapi aku tetap suka kamu dan ingin bersama mu merasakan keperitanmu menahan mentari semata untuk memberi manfaat pada manusia”


Siang :  ” Darjat kita tidak sama dan berbeza dan aku takut kamu tidak sanggup menghadapi kepanasan kehidupanku yang sentiasa menahan airmata demi manusia dan aku tidak mahu terluka di pertengahan jalan..


Malam : ” Tidak!  Aku bertekad untuk bersama mu, dan ingin menyusuri jalanmu mendapat redha-Nya”!


Siang : ” Sanggupkah kamu kehilangan bulan kehilangan bintang dan kehilangan pungguk yang mewarnakan keindahan mu”?


Siang : Sanggupkah?

Malam terdiam...lalu keadaan menjadi seperti biasa..




Keindahan malam bersama teman..
Siang menerangi manusia..
Yours faithfully,

yang baik itu dari Allah jua .

1 comment:

Copyright© Ilustrasi Nashrul