Walking Words

Sabda Rasulullah s.a.w: " Sesungguhnya Allah S.W.T. tidak memandang pada rupa paras dan hartamu, melainkan yang dipandang-Nya ialah hati dan amal perbuatanmu." (Hadis riwayat Muslim dan Ibnu Majah).

home | tuto | producer | yt

23 February 2015

Sebaraib

"kalau kau nak tahu , semalam aku minum arak kot , ni , semalam aku , buat benda tak elok , lepas tu , aku ada curi benda ni kat budak tu , semalam aku 'dating' dengan awek aku bai ."

dah tu , yang kau cerita dekat aku ni kenapa ? kau tau tak , yang Allah tak ampunkan aw , dosa yang kau cerita kat aku ni . dosa ni aib kita , dah elok-2 Allah sembunyikan 'aib' kau , kau pergi bangga sebarkan kenapa ?

tak kisah lah , kau cerita dekat aku sorang ke , kau pergi 'post' kat facebook and kau bagitahu khalayak ramai apa yang buat ke , kau nak likers kau like berjuta ke , n support apa kau buat ke , kau letak caption "doakan kami till jannah ke" "kami akan kekal , insya-Allah" ke , terang-terang yang kau buat tu , dosa . itu maknanya kau sendiri yang bukak dosa kau sendiri , kau sendiri yang bukak aib kau , Allah tak pandang aw taubat kau , nauzubillah . taubatlah . ni sekarang kau dah tau kan ? lepas ni janganlah cerita dosa kau kat orang lain .


cukup-cukuplah , sudah-sudahlah . taubatlah bro . jangan ouh , nanti kalau Allah tak ampunkan kau , dekat siapa lagi kau nak mengadu dosa kau ? 

"Seluruh umatku akan diampuni dosa-dosa 
kecuali orang-orang yang terang-terangan (berbuat dosa). 
Di antara orang-orang yang terang-terangan berbuat dosa 
adalah seseorang yang pada waktu malam berbuat dosa, 
kemudian di waktu pagi ia menceritakan kepada manusia 
dosa yang dia lakukan semalam, 
padahal Allah telah menutupi aibnya. 
Ia berkata, "Wahai fulan, semalam aku berbuat ini dan itu". 
Sebenarnya pada waktu malam ,
Tuhannya telah menutupi perbuatannya itu, 
tetapi justru pagi harinya ia membuka aibnya sendiri yang telah ditutupi oleh Allah."

(HR. Bukhari no. 6069 dan Muslim no. 2990)

*jangan zahirkan dosa kita , kalau haram buat cara haram . jangan halalkan apa yang haram .
Yours faithfully,

yang baik itu dari Allah jua .

No comments:

Post a Comment

Copyright© Ilustrasi Nashrul